hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم| مسجد؛ آمادگاه جوانان برای دفاع از خاک میهن است

قم| مسجد؛ آمادگاه جوانان برای دفاع از خاک میهن است

1399/05/30 , 01:32

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم گفت: مسجد از گذشته محل علم و ادب و تربیت بوده و آمادگاه جوانان برای دفاع از خاک و میهن در برابر نفوذ و نفاق دشمن به شمار می‌ رود.

 

 

به گزارش رویداد ایران_قم،سردارسید جواد هاشمی در نشست خبری که در آستانه روز جهانی مسجد برگزار شد، به تبیین نام گذاری  این روز پرداخت و اظهار کرد: در روز 31 مرداد ماه 1348 شمسی مسجد الاقصی که به عنوان قبله اول مسلمین جهان شناخته می شود توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد و این اقدام غیرانسانی احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار کرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ تکرار می شود، بیان کرد: امروز نیز صهیونیست ها چنین کارهایی را همچنان انجام می دهند اما آنها باید بدانند که دشمن هیچ گاه به اهدافی که مد نظر دارد نمی رسد و پیروزی الهی نصیب مسلمانان خواهد شد.

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم با عنوان اینکه نور امید در دل مسلمانان وجود دارد و شکست دشمنان اسلام قطعی است، تصریح کرد: حضور دلاورانی مانند سید حسن نصرالله ترس براندام دشمنان می اندازد و به طور قطع سیلی محکمی از سوی مسلمانان به رخ دشمنان نواخته خواهد شد.

وی با تاکید براینکه در تفاسیر قرآن و احادیث نسبت به عظمت و شکوه مسجد الاقصی مطالب فراوانی وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم به زودی قبله نخست مسلمین از چنگال صهیونیست های اشغالگر رها شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین چرایی تشکیل بسیج مساجد اشاره و عنوان کرد: بسیج مساجد در راستای جلوگیری از نارسایی های فرهنگی و اجتماعی در جامعه و تعامل سازنده ائمه جماعات با پایگاه های بسیج تشکیل شده است.

وی با عنوان اینکه ائمه جماعات نخستین برنامه ریزان مساجد هستند، تصریح کرد: ائمه جماعات مساجد با نفوذ کلام و آگاهی و بصیرتی که دارند می توانند تعامل بسیار خوب و شایسته ای با مردم داشته باشند.

 فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم با تاکید براینکه مساجد پایگاه مناسبی برای افزایش آگاهی و صیقل دادن روح است، بیان کرد: مسجد از گذشته محل علم و ادب و تربیت بوده و آمادگاه جوانان برای دفاع از خاک و میهن در برابر نفوذ و نفاق دشمن به شمار می‌ رود.

 وی به سخنان بنیانگذار و رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با نقش کلیدی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد:  در همین راستا می توانیم با همدلی ائمه جماعات در مساجد عنوان کنیم که مساجد پایگاه تقوا و مرکز هدایت و کانون دل های مومنان خدا و ایستگاه خدا پرستی به شمار می رود.

 فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم در بخش پایانی سخنانش مهمترین اقدامات بسیج مساجد را سنجش وضعیت کلی پایگاه های بسیج از نظر عقیدتی، سیاسی، نظامی و تحلیل و بررسی شوراها است که به این شیوه میزان فعالیت و رشد و خلاقیت این پایگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی احیا و ظرفیت سازی پایگاه های مقاومت بسیج توسط رده تخصصی را از دیگر برنامه های بسیج دانست و گفت: امسال محور اصلی بسیج و پایگاه های مقاومت اختیاردهی به فرمانده پایگاه است که می‌ تواند نسبت به برنامه های بسیج با اراده خودشان کارها را انجام بدهند.

فرمانده بسیج مساجد استان قم در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر شمار مساجد فعال بیان کرد: 834 مسجد در استان قم فعال هستند اما در تمام این مساجد، پایگاه بسیج وجود ندارد.

 

 هاشمی خاطرنشان کرد: پایگاه های بسیج مساجد در کنار سپاه استان قم در موج نخست شیوع کرونا خدمات بسیاری را به مردم در حوزه محرومیت زدایی و تهیه بسته های معیشتی ارائه کرد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد